Cruise.no cruiser videre – resultat 2014 og cruisetrender 2015

Evalueringen av fjoråret er overstått, og vi ønsker å dele våre resultater med dere. Samtidig er det på sin plass å gjennomgå noen av trendene i dagens cruisemarked. Jeg har tatt en prat med daglig leder i Cruise.no, Johnny Bråthen.

flash5

Generelt merker vi lite til nøkternhet blant reisende på havet, sier Johnny Bråthen.

– Vårt selskap kan vise til en salgsøkning på 43%, og  60% økte inntekter i 2014. Dermed landet resultatet på kr. 1,3 mill. mot kr. 547’ året før. Og veksten fortsetter

– Med 35% økning hittil i år er vekstmålene i rute, og vi skal selge cruise for over 50 mill. kr. i 2015.


Lang erfaring og norsk cruiseportal

Hvordan vil du kort forklare denne positive utviklingen?

– Cruisemarkedet er selvsagt bra, men jeg vil også fremheve noen andre viktige årsaker. Først og fremst et team av cruiserådgivere med lang erfaring, i kombinasjon med et dynamisk nettsted med en nøytral selvbookingløsning. Siden vi er frittstående og ikke styrt av rederier, eiere eller reisebyråkjeder, så kan vi tilpasse ethvert cruise ut fra kundens behov.

QM2 NYC

Queen Mary 2 i New York. Foto: Cunard.

– Dertil vil jeg hevde at spesialisering og trofasthet overfor egen strategi er helt avgjørende. Noen er spesialister på USA, andre på rundreiser, charter eller båtturer på elver. Vi har valgt å spesialisere oss på cruise på havet og mener at våre kunder er tjent med at vi jobber med cruise hele tiden, hver dag, hele dagen – gjennom hele året.

Cruise.no

Noen av oss i Cruise.no. Bildet er tatt under Havnelangs i Oslo i fjor sommer. Foto: Cruise.no


Hva med cruisetrender? Noe spesielt å merke seg?

– Førstegangscruisere velger tradisjonelt, men oppgraderer til høyere nivåer etter hvert. Vår erfaring er at de sjelden går tilbake i kvalitet. Selv om Cruise.no øker mest i premium- og luksussegmentet, så er den generelle interessen for cruise selvsagt viktig for oss. Det er jo her det hele begynner.

Seven Seas Voyager, Regent Seven Seas Cruises.

Horizon Lounge om bord luksusskipet Seven Seas Voyager.

Oceania Cruises

Foto: Oceania Cruises.

Rederiene i massemarkedet bygger større cruiseskip, ikke minst for å møte et enormt, men fortsatt noe avventende marked i Østen. Av 22 millioner passasjerer står Nord-Amerika fremdeles for nærmere 60% av markedet og Europa 26%. Stadig flere reiser på lange cruise, opptil 180 dager, som verdenscruise og jordomseiling. Vi blir sprekere og rikere, og med en døgnpris under 1000 kroner, med store opplevelser underveis, oppfyller vi manges drømmer.

Sommeravslutning juni 2015

Vi i Cruise.no ønsker alle en super sommer. Foto: Cruise.no


NYTTIGE LENKER

Les mer om Cruise.no her

Spørsmål & svar vedrørende cruise

Se vårt presserom her

Følg oss på Facebook her

Se alle våre cruisetilbud her

Se alle våre rederier her

Søk cruise her

KONTAKT CRUISE.NO

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s